JESTEŚ TYM CO JESZ

Jesteś tym, co jesz

Najważniejszym elementem profilaktyki oraz postępowania terapeutycznego w przypadku cellulitu jest prawidłowa dieta. 

Zbilansowane i ciekawe posiłki, odstępy między nimi co 3 – 4 godziny oraz spokojna konsumpcja to rzadko spotykane rytuały. Codzienne menu jest bardzo okrojone, zwykle sprowadza się do wyuczonych przepisów. Większość z nas nie korzysta ze świeżych sezonowych produktów stołując się przy tym w popularnych sieciach fast food. Konsekwencją takiego zachowania mogą być zaparcia mogące predysponować do cellulitu.

Nawet gdy zdarzają się porywy na trend „be fit”, to trwają tylko przez jakiś czas, a zmiana sposobu odżywiania powinna być długookresowa najlepiej na całe życie.

Dobrze zbilansowana dieta to nie tylko owoce warzywa i produkty pełnoziarniste, ale również zachowanie równowagi kwasowo-zasadowej organizmu. Jej zaburzenie następuje gdy wypijamy więcej niż 3 kawy dziennie, bazujemy na napojach słodzonych, słodyczach, wędlinach, proteinach zwierzęcych oraz zjadamy wyłącznie czerwone mięso. Te wszystkie czynniki wpływają na postęp cellulitu, ale też innych chorób, które mogą ujawnić się w przyszłości. Od właściwej diety zależy nie tylko zdrowie, ale także uroda.

Zmiana dotychczasowych zachowań żywieniowych nie jest łatwa. Zazwyczaj wymaga zmiany nawyków, pielęgnowanych przez długi okres życia.

Zmiana sposobu odżywiania powinna dokonywać się stopniowo. Bardzo ważnym elementem do zmiany stylu życia jest motywacja, a w drugiej kolejności sposób dokonywania zmian. Motywacja jest złożonym procesem psychologicznym i skłania do wprowadzania zmian przede wszystkim poprzez odwoływanie się do osobistego systemu wartości danej osoby. Najłatwiej jest dotrzeć do osób zagrożonych ryzykiem rozwoju jakiejś choroby, np. z grup ryzyka czy osób chorych. Choroba jest silnym czynnikiem motywującym zmianę zachowań. W zmianie nawyków żywieniowych i stylu życia ważna jest wiedza.

Z pomocą przychodzi Instytut żywności i żywienia, który opracował piramidę zdrowego żywienia i aktywności fizycznej oraz zasady zdrowego żywienia.

Nowa Piramida Zdrowego Żywienia obraz

Piramida zdrowego żywienia

apple-bite-biting-41660

Dieta antycellulitowa - 10 zasad